close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תפקידו של האדריכל בעיצוב המשרד

מערכת שורשיז סיוון, תשפ09/06/2020

תהליך העיצוב של משרד חדש, כמו גם עיצוב מחדש במסגרת שיפוץ של משרד קיים, הוא תהליך חשוב מאין כמוהו אשר יכתיב כיצד ייראה המשרד ומה תהיה האווירה היומיומית בו לאורך השנים הבאות

תגיות:
צילום: shutterstock
בעוד עיצוב משרדים מוצלח יכול להפוך את המשרד לפרודוקטיבי, נעים ומצליח יותר, ואילו עיצוב בלתי מוצלח יכול לעלות ביוקר ולהביא צורך בשיפוץ נוסף בקרוב, מעדיפים בעלי משרדים רבים לשכור אדריכלים מנוסים לעבודה זו, ובצדק רב

בעלי משרדים רבים מעדיפים להפקיד את מלאכת עיצוב המשרד בידיהם של אדריכלים המתמחים בעיצוב משרדים במקום בידיהם של מעצבי פנים (אשר פעמים רבות כלל לא ברור מהי הסמכתם ומה ההכשרה שעברו בתחום), ולכך סיבות מצוינות. להלן כמה מהתפקידים העיקריים והחשובים ביותר של אדריכל במסגרת עיצוב המשרד, והסיבות לכך שמדובר בבעל המקצוע
צילום: shutterstock
המתאים ביותר לצורך ביצוע מוצלח של התהליך –

התאמה לאופי ולצרכי החברה
אחת הנקודות החשובות ביותר בכל הנוגע לעיצוב משרדים היא היכולת להתאים את המשרד ואת האווירה הכללית שתשרור בו, לאופי החברה השוכנת בו. קיים הבדל מהותי בין אופי העבודה במשרדיה של חברת הזנק (סטארט אפ) צעירה מתחום ההיי טק לבין אופי המשרד הרצוי עבור חברת עורכי דין או ייעוץ פיננסי. רבים אינם מודעים לכך, אך אחד מתפקידיהם העיקריים של אדריכלים המתמחים בעיצוב משרדים הוא להתאים בצורה מודעת ומוצלחת את עיצוב המשרד לסוג החברה הספציפית, ולצרכיה. בדוגמה שהבאנו, בעוד חברת היי טק מתאפיינת לרוב באוכלוסיית עובדים צעירה וצורך בסביבה דינמית, צבעונית, מלאת חיים וכזו המאפשרת הפריה הדדית והחלפת רעיונות בין העובדים, משרד רואי חשבון או עורכי דין יהיה לרוב בעל אופי שונה לחלוטין, בו יושם יותר דגש על מראה יוקרתי, נקי ודיסקרטי.
ההתאמה הזו לאופי החברה חייבת להיעשות כבר בשלבים הבסיסיים והראשוניים ביותר של עיצוב משרדים, על מנת שתהיה מוצלחת ומורגשת.

לראות את התמונה הגדולה ולתכנן לטווח הארוך
סיבה מרכזית נוספת לכך שאדריכל המתמחה בעיצוב משרדים הוא בעל המקצוע המתאים ביותר לעיצוב המשרד היא הניסיון וגוף הידע הרחב בו מחזיק אדריכל, בניגוד לבעלי תפקידים ומקצועות אחרים בתחום. משרד אדריכלים המתמחה בין היתר גם בעיצוב משרדים מחזיק בידע ובניסיון הדרושים על מנת לראות את התמונה הגדולה – לדמיין את המשרד בכללותו כאשר יפעל במתכונת רגילה במטרה לנסות ולהבין מה בדיוק יהיו הצרכים של העובדים במשרד, מהן נקודות החולשה אותן יש לתקן או הנקודות החזקות אותן יש לשמר ולהעצים במקרה של שיפוץ ועיצוב מחדש של משרדים קיימים וכיצד יש לעצב את המשרד על מנת שיהיה רלבנטי לטווח הארוך.
בכך משלים האדריכל את מה שבעלי החברה והעובדים במשרדים עצמם אינם יכולים לעשות, בדרך כלל – לראות את התמונה הגדולה ולנסות ולראות גם לעתיד הרחוק יחסית. משרד אינו חייב לעבור שיפוץ ועיצוב מחדש בכל כמה שנים, ועיצוב משרדים נבון ומושכל יכול לחסוך מהחברה את הצורך בשיפוץ נוסף ועיצוב מחדש בעוד כמה שנים ספורות (כפי שקורה לא אחת כאשר עיצוב המשרד אינו מתבצע ברמה מקצועית גבוהה מספיק)

תצרוכת אנרגטית ושימוש בתאורה טבעית
נקודה נוספת לה דואגים אדריכלים מנוסים במהלך עיצוב משרדים היא כל הקשור לאופן בו מתנהל המשרד אל מול סביבתו החיצונית, וספציפית בכל הנוגע לתצרוכת אנרגטית ותאורה. שימוש בתאורה טבעית, במידת האפשר, הפך למגמה פופולארית במיוחד במשרדים בעשורים האחרונים, וקיימות דרכים נוספות רבות בהן ניתן לשפר את האופן בו משפיע המשרד על סביבתו (ומושפע ממנה).
במודעות הסביבתית כיום גבוהה יותר מאי פעם בעבר, ואדריכלים העוסקים בעיצוב משרדים מודעים לסוגיה זו, ולחשיבותה ההולכת וגוברת עבור יותר ויותר ארגונים, חברות ובתי עסק שונים. כל זה יכול לבוא לכדי ביטוי באופן עיצוב המשרד.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה